Voksenhold 18-65+

 

Motion og stræk

Efter grundig opvarmning udfører vi stående øvelser, hvor vi lægger vægt på styrke, balance og mobilitet. Siddende øvelser med fokus på smidiggørelse og styrke og dernæst liggende øvelser på gulv for ryg og mave. En god og grundig all-round lektion, hvor vi arbejder med både de store og små muskelgrupper.

Vi runder timen af med grundig udstrækning, ved rolige og kontrollerede strækøvelser med henblik på smidiggørelse, både for at vedligeholde og for at øge bevægeligheden. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Balance, styrke og holdning

Efter grundig opvarmning starter vi med stående styrke øvelser for arme og ryg. Liggende træner vi mavemusklerne og laver øvelser for ryg og ben.

En god gennemarbejdning af de store muskelgrupper. Derefter træner vi forskellige balanceøvelser. Ved at arbejde langsomt og grundigt med de små muskelgrupper forbedrer vi både holdning og balance.Vi slutter af med udstrækning af de store muskelgrupper. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold". 

Stræk, styrke og stabilitet

Dette pilates hold er for dig, der gerne vil styrker kroppen og arbejde med alle muskelgrupper.

Der arbejdes med forskellige redskaber og meget med egen kropsvægt. Vi styrker vores CORE gennem dynamiske øvelser for hele kroppen og stimulerer og udfordrer vores balance. Vi afslutter med afslappende stræk.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Hatha Yoga

Holdet for dig, der ønsker en dynamisk yogatime med fokus på at skabe styrke og stabilitet til kroppen.

Der arbejdes en del med mave og ryg, med henblik på at få en god kropsholdning. I yoga arbejdes der meget med åndedrættet og du vil blive gjort opmærksom på dette undervejs i timen, for at få størst gevinst ud af stillingenerne.

Der er mange fordele ved at udøve yoga. Udover en forbedring af din fysiske tilstand, er yoga også med til at styrke dig mentalt. Det kan b.la. forbedre din fokuserings - og koncentrationsevne og alt i alt skærpes din kropsbevidsthed.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Yin Yoga

Holdet for dig, der ønsker den rolige yogatime, hvor der arbejdes med bindevævet, ledbånd og meridianbanerne, som løber ind og ud af organerne.

Du bliver guidet ind i stillinger, som strækker kroppen og varigheden af disse er fra 3-5 min. Du får muligheden til at søge ind i et dybt afstressende sted, hvor sind og krop bare får plads til at være, regenerere og komme på fin plads igen.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Pilates

Pilates er for dig, der ønsker at forbedre din kropsholdning gennem bevægelse uanset om du er begynder eller øvet.

Vi gennemgår basis øvelser, hvor der lægges vægt på god teknik, korrekt holdning og vejrtrækning. Vi arbejder med hele kroppen og både med og uden redskaber. Alle øvelser bliver forklaret grundigt. Husk at medbringe en træningsmåtte.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".