FAQ om Gymnastikringen


Kontakt til Gymnastikringen

Gymnastikringen drives af en bestyrelse bestående af frivillige. Mailbesvarelser foregår i bestyrelsens fritid og der kan derfor i perioder være op til 7 dages responstid. Vi anmoder om at man ikke skriver til Gymnastikringen før man selv har orienteret sig på hjemmesiden, hvor man oftest selv kan finde svar på de fleste spørgsmål. Al korrespondance med Gymnastikringen foregår pr. mail og det er ikke muligt at blive ringet op. Gymnastikringen kontaktes på mail: kontakt@gymnastikringen.dk

Hvornår starter tilmelding til ny sæson?

Vi åbner for tilmelding for eksisterende medlemmer ultimo juli/primo august og en uge efter for nye medlemmer. Alt information kommer til at fremgå af hjemmesiden.

Ophold i Dyssegårdshallen

Mange forældre og mindre søskende opholder sig i entreen. Tag hensyn til at der også foregår undervisning i salen og at entreen er et sted hvor det skal være muligt og sikkert at færdes.

Jeg har glemt noget i hallen

Vi kan desværre ikke være behjælpelig med at lede efter glemte ting. Vi opfordre til at man kigger i 'glemte sager kassen', som står i entreen i Dyssegårdshallen alternativt kontakter Dyssegårdsskolen.

Ferie

Gymnastikringen følger skolernes ferier. Det vil sige, at der ikke undervisning i skolernes efterårsferie, juleferie, vinterferie og påskeferie. Medlemmer vil automatisk få tilsendt en mail vedr. disse aflysninger. Derudover aflyses der ved skolernes årlige terminsprøver. Så snart skolerne har meldt ud, hvilke dage der er terminsprøver, vil der blive sendt en mail ud.

Afbud

Der skal ikke sendes mail til Gymnastikringen om sygdom, ferie eller andet fravær af kortere varighed.

Hvor foregår træningen?

Træning foregår som udgangspunkt følgende steder: Dyssegårdskolen i både gymnastiksalen og hallen. Kildegård Privatskole i drengesalen. Kildeskovshallen - hal 3 (voksenhold). Se desuden holdtilmeldingen.

Kan man få en prøvetime?

Man kan få én prøvetime på hold, hvor der ikke er venteliste, dette kan man se på hjemmesiden under fanen tilmelding. Prøvetimer tilbydes først efter sæson opstart, når vi har et overblik over antal ledige pladser på de enkelte hold. En prøvetime er ikke en ensbetydende med at man er garanteret plads på holdet. Hvis man ønsker at få en prøvetime, og har checket at der er ledige pladser på det aktuelle hold, kan man kontakte Gymnastikringen pr. mail - kontakt@gymnastikringen.dk

Hvordan tilmelder jeg mig?

Tilmelding kan KUN ske via hjemmesiden og ved online betaling. Betalingen foregår, samtidig med at man tilmelder sig. Der kan være problemer med tilmelding over Ipad eller telefon, så tilmelding via PC anbefales.

Er der nogen rabatordning?

Der gives 10 % for 2. hold, hvis samme person tilmelder sig mere end et hold. Rabatten fratrækkes automatisk ved betaling af 2. hold.

Kan man komme på venteliste?

Skulle det ønskede hold være overtegnet, er det muligt at tilmelde sig ventelisten. Vi kan desværre ikke garantere, at der bliver plads på holdet i løbet af sæsonen.

Hvordan ved jeg, at jeg har fået en plads via ventelisten?

Hvis der bliver plads på et hold, vil der automatisk blive sendt en mail ud til første navn på ventelisten. I mailen oplyses, at du har fået plads på det ønskede hold. Derefter har man 48 timer til at tilmelde sig holdet. Efter 48 timer går muligheden videre til den næste på ventelisten og ens eget navn vil blive slettet fra listen.

Kan et hold blive nedlagt?

Ja, desværre. Holdene oprettes kun, hvis der er gymnaster nok til det. For de hold, der ikke kan oprettes, vil gymnasterne blive kontaktet af bestyrelsen og vil så vidt muligt få tilbudt optagelse på et andet hold. Vær opmærksom på, at vi "trækker" nedlæggelse af hold så lang tid som muligt. Det betyder, at vi ved sæsonstart kan beslutte at lade et hold oprette i en kort periode for at give holdet en mulighed for at samle nok medlemmer. Hvis det sker, vil alle tilmeldte på holdet naturligvis blive orienteret inden.

Hvornår er der kigge-på-dage?

Forældre og søskende er velkommen til at kigge på: i) første undervisningsdag, ii) på nogle af holdene sidste gang inden jul, instruktøren melder ud, iii) til vores store afslutningsopvisning.

Hvad skal man have på til træning?

Godt træningstøj er tøj, som ,am kan bevœge sig frit i. Vi anbefaler bare tœer eller bløde gymnastiksko. Vi fraråder strømpesokker af sikkerhedsmœssige årsager. Af sikkerhedsmæssige årsager er det heller ikke tilladt at bære smykker (lange øreringe, armbånd og halskæder). For alle med langt hår er det vigtigt, at håret er sat op, så det ikke genere under træningen. Brug omklædningsrummene til at opbevare sko, tasker m.m. så det er muligt og sikkert at færdes i entreen og på andre fællesarealer.

Hvad med mad og drikke under træningen?

Børnene bør have en drikkedunk med vand med ind til undervisning, da de fleste bliver tørstige under træningen. Skriv gerne navn på drikkedunken for at mindske forvirringen. Man må IKKE medbringes mad til undervisningen. Vi beder både forœldre og børn respektere dette.

Yoga - hvad skal jeg medbringe?

Kom i god tid, og medbring egen yoga-måtte og et tæppe.

Hvad hvis vi først melder os til midt i sæsonen?

Der betales fuld pris frem til 31.12, derefter er det halv pris. Det er ikke muligt at reservere plads til efter 1. januar.

 

Sådan tilføjer du flere familiemedlemmer til din konto

1. Log ind på din egen konto

2.Når du er logget ind kan du se nogle ikoner til højre for overskrifterne. Tryk på Ikonet, der ligner en blyant (Min profil)

3. Her ser du detaljer for dit nuværende login (navn, adresse, m.m.) og du ser også en bjælke der hedder: Tilføj familiemedlem. Tryk på denne

4. Nu tilføjer du et medlem (barn, søskende) til din konto/dit login og gemmer det under din nuværende profil. 

5.Næste gang du logger ind, logger du ind som du plejer. Da du har flere profiler nu, kan du til højre (skråt nedenfor blyants-ikonet) se et ikon med to pile. Ved at trykke på dette ikon kan du skifte mellem profilerne i din husstand. Dette kan for eksempel være hjælpsomt ved tilmelding til hold.