Sæson 2020-2021 31.08.2020  -  25.04.2021
Vejledning

Ex-rutineret spring (XR1)

Dette hold er tiltænkt tidligere rutinerede springere, eller trænere på springholdene. Træning vil IKKE være målrettet og man vil ikke blive presset til nogen spring man ikke synes er sjove. Formålet med træningen er at holde lidt fast i gymnastikken på et hygge-niveau, få rørt sig på en lidt anden måde en ved fitness/løb, samt vedligeholde de sociale bånd i foreningen for unge mennesker over 16 år.

Træning er ca. 1 gang om måneden lørdag eftermiddag (IKKE TIDLIGT - bare rolig 😉). Datoerne for træning aftales internt på holdet, når sæsonen er kommet i gang.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Familie Yoga (FYG)

Nærvær, mindfulnes, musik, åndedræt, afspænding. Du vil lære et fundament af yoga stillinger, sol hilsner, samt partner øvelser mellem voksne & deres børn / unge. Jeg guider som afslutning ind i en afspænding.

Det er legende, udfordrende og afspændende. Børn og forældre kan deltage uden at kende noget til yoga. Du skal tilmelde både barn og voksen til holdet.


 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates Core Workout (PilCW)
Pilates Core Workout styrker hele kroppen, forbedrer fleksibilitet og toner muskulaturen. Vi har fokus på opbygning af muskler med fokus på centeret af kroppen som er dybe mave- og rygmuskulatur. Vi bruger bolde, pilates ring og vægte i vores træning.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Voksen/barn (BH)
(Drenge/piger 2-3 år)
Aktivitet og bevægelse gennem leg. Som forældre er I aktive medspillere i undervisningen, hvor der er fokus på struktur, glæde og aktivitetsniveau.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Puslinge (Pus)
(Drenge/piger 4-5 år)
Gennem kreativ bevægelse og fantasi-lege til musik og sjove øvelser med små og store redskaber øves motorik og koordination på højt aktivitetsniveau.
Det er et krav, at barnet kan deltage i undervisning uden en forœldre, da forældre ikke har adgang til salen når der undervises.
Hvis barnet kræver hjælp til toiletbesøg, er det en betingelse at en forælder/voksen er tilstede uden for salen, da instruktøren ikke har tidsressourcer til at hjælpe med dette. 
Tilmeld/Læs mere - (5)

Parkour begynder/let øvede (PK)
(Drenge og piger 9-12år)
Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmingen inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner.  De dage vejret er til det foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. De tricks og øvelser du lærer til parkour er nogen du kan bruge overalt hvor du bevæger dig i din hverdag.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Minispring (Mini)
Drenge/piger (5-6 år)
Minispring er for de børn som er motiveret for at lœre springgymnastik, eller allerede har kendskab til gymnastik enten gennem deltagelse på puslingehold eller et lignende hold. . Gennem kreativ bevægelse og sjove øvelser med små og store redskaber øves motorik og koordination på højt aktivitetsniveau.
Det er en forudsætning at barnet er fyldt 5 år ved sæsonstart.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Spring begynder (SP)
(Drenge / piger. Bemærk at holdene er inddelt efter aldersgrupper)
For dig som har lyst til at gå til springgymnastik, også selvom du aldrig har prøvet det før. 
Der trænes håndstand, vejrmøller, araberspring, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin. På dette hold bør man kunne lave en kolbøtte og en vejrmølle, samt stiftet bekendskab med håndstand (stå på hænder).
Tilmeld/Læs mere - (1)

Spring let øvede (Let)
(Drenge / piger: Let øvede hold er inddelt i to aldersgrupperne: 7-9 år / 9-14 år).
Gymnasten skal have gået på andre begynder springhold inden opstart. Gymnasten skal kunne lave vejrmølle og stå på hænder op ad væggen. Kan gymnasten ikke dette bør man vælge et decideret begynderhold eller minispringhold.
Der trænes fritstående håndstande (vending og rulninger), vejrmøller, araber, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin.
 
 
Tilmeld/Læs mere - (6)

Spring øvede (Øv)

(Drenge / piger. Holdene er inddelt i aldersgrupperne: 8-10 år / 9-11 år).
Der trænes videre på de indøvede momenter fritstående håndstande (vending og rulninger), araber, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin. På dette hold skal man kunne de grundlæggende øvelser i forvejen, da fokus vil være på springøvelser.

Foreningen tager sig forbehold til at flytte et medlem til et andet hold, hvis instruktørerne finder der nødvendigt.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Spring rutinerede (Rut)

(Drenge / piger 11+).
Der trænes videre på de indøvede momenter fritstående håndstande (vending og rulninger), araber, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin. På dette hold skal man kunne de grundlæggende øvelser i forvejen, da fokus vil være på springøvelser.

Dette er typisk et hold for gymnaster der har gået til springgymnastik i flere år og der tages forbehold for at flytte et medlem til et andet hold, hvis instruktørerne finder der nødvendigt.


Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour øvede (PK)
(Drenge og piger 9-12år)
Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmingen inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner. De dage vejret er til det foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. De tricks og øvelser du lærer til parkour er nogen du kan bruge overalt hvor du bevæger dig i din hverdag.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour øvede/rutinerede (PK)
(Drenge og piger 11+)
Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmingen inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner. De dage vejret er til det foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. De tricks og øvelser du lærer til parkour er nogen du kan bruge overalt hvor du bevæger dig i din hverdag.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mixhold M/K (Mix)

Mixhold M/K

Vi varmer op og fortsætter med stående øvelser, hvor vi lægger vægt på styrke, balance og mobilitet. Siddende øvelser med fokus på styrke og bevægelighed og dernæst liggende øvelser på gulv for ryg og mave. Vi slutter timen med udstrækning. en god all-round lektion.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold"
Tilmeld/Læs mere - (1)

Motion og balance (MB)
Motion og balance M/K
Intensiv træning på mindre hold. Efter grundig opvarmning udfører vi stående styrke øvelser for arme og ryg. En god gennemarbejdning af de store muskelgrupper. Derefter træner vi forskellige balanceøvelser med fokus på styrke og stabilitet. Ved at arbejde langsomt og grundigt med de små muskelgrupper forbedrer vi både holdning og balance. Siddende træner vi mobilitet og styrke, dernæst liggende øvelser for mave og ryg og ben.
En god all-round lektion. Vi runder timen af med grundig udstrækning. 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Passivt medlemsskab (PM)

Passivt medlemsskab giver dig stemmeret på foreningens generalforsamling.

Derudover vil du som passivt medlem også modtage en mail før offentligheden ved sæsonstart og derigennem have mulighed for at tilmelde dig hold på lige fod med aktive medlemmer ved efterfølgende sæson.
Det ved sige hvis man var registreret passivt medlem i sæsonen 2015-2016, vil man have mulighed for at tilmelde sig i sæson 2016-2017 på lige fod med aktive medlemmer i samme sæson.
 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga - hatha (YGH)
Det vil være en dynamisk yogatime med fokus på at skabe styrke og stabilitet til kroppen. Der arbejdes en del med mave og ryg, med henblik på at få en god kropsholdning. I yoga arbejdes der meget med åndedrættet og du vil blive gjort opmærksom på dette undervejs i timen, for at få størst gevinst ud af stillingenerne. Der er mange fordele ved at udøve yoga.
Udover en forbedring af din fysiske tilstand, er yoga også med til at styrke dig mentalt. Det kan bl.a. forbedrer din fokuserings - og koncentrationsevne og alt i alt skærpes din kropsbevidsthed.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga - yin (YGY)
Yin yoga er den rolige yogatime, hvor du arbejder med bindevævet, ledbånd og meridianbanerne, som løber ind og ud af organerne.
Du bliver guidet ind i stillinger, som strækker kroppen og varigheden af disse er fra 3-5 min. Du får muligheden til at søge ind i et dybt afstressende sted, hvor sind og krop bare får plads til at være, regenerere og komme på fin plads igen.
Tilmeld/Læs mere - (3)

Pilates M/K mixhold (Pil)
Pilates for unge/voksne over 18 år.
Tilmeld/Læs mere - (2)