Sæson 2021-2022 30.08.2021  -  30.04.2022
Vejledning

Ex-rutineret spring (XR1)

Dette hold er tiltænkt tidligere rutinerede springere og trænere på springholdene. Træningen vil ikke være målrettet og man vil ikke blive presset til spring man ikke synes er sjove. 

Formålet med træningen er at holde fast i gymnastikken på et hygge-niveau, få rørt sig på en lidt anden måde end ved fitness/løb, samt at vedligeholde de sociale bånd med andre springglade unge over 16 år. 

Træning er ca. 1 gang om måneden lørdag eftermiddag. Datoerne for træning aftales internt på holdet, når sæsonen er kommet i gang.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".


Tilmeld/Læs mere - (1)

Voksen/barn (BH)

Voksen/barn holdet er bevægelse og kreativ aktivitet gennem forskellige lege. 

Som forældre er I aktive medspillere i undervisningen, hvor der er fokus på struktur, glæde og aktivitetsniveau. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (2)

Puslinge (Pus)

Gennem kreativ bevægelse og fantasi-lege til musik, øves motorik og koordination gennem sjove øvelser med små og store redskaber på et højt aktivitetsniveau. 

Holdet er uden forældredeltagelse. På den måde er der mere ro og koncentration i gymnastiktimen. Forbered gerne jeres barn på at de skal ind og have det sjovt, mens du venter lige uden for. Af samme grund beder vi om, at døren ikke bliver åbnet og lukket under timen. Vi passer godt på jeres børn og kommer ud til jer, hvis der skulle blive behov for det. Lige inden timen starter er det altid en god idé at få fat i enten instruktøren eller evt hjælper, hvis jeres barn er ked af det eller har det lidt svært ved at skulle løsrive sig fra jer. Forældre skal opholde sig udenfor lokalet under undervisningen, hvis barnet har brug for hjælp til f.eks. toiletbesøg, da instruktøren ikke kan forlade undervisningen.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour begynder/let øvede (PK)

Dette hold er for dig, der er begynder/let øvet og som har mod på og lyst til at udfordre dig selv både psykisk og fysisk, når du dyrker idræt. 

Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmning inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner. De tricks og øvelser du lærer til parkour er nogle du kan bruge overalt, hvor du bevæger dig i din hverdag.

OBS: De dage vejret er til det, foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. I maj og juni måned kan træningen foregå på Teglgårdsgrunden (Melchiorsvej 13, 2920 Charlottenlund) og tidspunkt og dage kan være anderledes. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (2)

Minispring (Mini)

Minispring er for de børn, som er motiveret for at lœre springgymnastik, eller som allerede har kendskab til gymnastik - enten gennem deltagelse på puslingehold eller et lignende hold.

Gennem kreativ bevægelse og sjove øvelser med små og store redskaber øves motorik og koordination på højt aktivitetsniveau. 

Det er en forudsætning, at barnet er fyldt 5 år ved sæsonstart. Forældre skal opholde sig udenfor hallen under undervisningen.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".


Tilmeld/Læs mere - (0)

Spring begynder (SP)

or børn, som har lyst til at gå til springgymnastik, også selvom de aldrig har prøvet det før. 

Der trænes håndstande, vejrmøller, araberspring, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin. På dette hold bør man kunne lave kolbøtter samt gerne have stiftet bekendskab med håndstande og vejrmøller. 

Bemærk venligst at holdene er inddelt efter aldersgrupper. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (2)

Spring let øvede (Let)

Springgymnastik for dem, der tidligere har gået på et begynder springhold og som kan lave vejrmølle og stå på hænder i det fri. Kan gymnasten ikke dette bør vælges et begynderhold.

Der trænes videre med fritstående håndstande (vending og rulninger), vejrmøller, araber, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin.

Bemærk venligst at holdene er inddelt efter aldersgrupper. Foreningen tager forbehold for at kunne flytte et medlem til et andet hold, hvis instruktørerne finder det nødvendigt. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

 
Tilmeld/Læs mere - (6)

Spring øvede (Øv)

På dette hold skal man kunne de grundlæggende øvelser i forvejen, da fokus vil være på springøvelser.

Der trænes videre på indøvede momenter og spring på airtrack efter niveau araber, kraftspring, flik-flak og forlæns/baglæns salto. Diverse spring på pegasus, plint og salto, salto-skrue i trampolin 

Bemærk venligst at holdene er inddelt efter aldersgrupper. Foreningen tager forbehold for at kunne flytte et medlem til et andet hold, hvis instruktørerne finder der nødvendigt. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".


Tilmeld/Læs mere - (0)

Spring rutinerede (Rut)

Dette er et hold for gymnaster der har gået til springgymnastik i flere år. På dette hold skal man kunne de grundlæggende øvelser i forvejen, da fokus vil være på springøvelser. 

Der trænes videre på de indøvede momenter og springserie på airtrack araber-flik, tempoflik, flik-salto, kraft-salto, salto serie mv. Diverse spring på pegasus og trampolin salto, salto-skrue i trampolin.

Bemærk venligst at holdene er inddelt efter aldersgrupper. Foreningen tager forbehold for at kunne flytte et medlem til et andet hold, hvis instruktørerne finder der nødvendigt.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".



Tilmeld/Læs mere - (3)

Balance-Styrke-Holdning (BSH)

Efter grundig opvarmning starter vi med stående styrke øvelser for arme og ryg. Liggende træner vi mavemusklerne og laver øvelser for ryg og ben. En god gennemarbejdning af de store muskelgrupper. 

Derefter træner vi forskellige balanceøvelser. Ved at arbejde langsomt og grundigt med de små muskelgrupper forbedrer vi både holdning og balance. Vi slutter af med udstrækning af de store muskelgrupper.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".



­

 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Stræk/Styrke/Stabilitet M/K (MSS)

Dette pilates hold er for dig, der gerne vil styrker kroppen og arbejde med alle muskelgrupper.

Der arbejdes med forskellige redskaber og meget med egen kropsvægt. Vi styrker vores CORE gennem dynamiske øvelser for hele kroppen og stimulerer og udfordrer vores balance. Vi afslutter med afslappende stræk.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".


Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour øvede/rutinerede (PK)

Dette hold er for dig, der er øvet/rutineret.

Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmning inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner. De tricks og øvelser du lærer til parkour, er nogle du kan bruge overalt, hvor du bevæger dig i din hverdag.

OBS: De dage vejret er til det foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. I maj og juni måned kan træningen foregå på Teglgårdsgrunden ,og tidspunkt og dage kan være anderledes.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (2)

Passivt medlemsskab (PM)

Som passivt medlem støtter du Gymnastikringen og har stemmeret på foreningens generalforsamling.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".


 

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Motion og stræk M/K (MS)

Efter grundig opvarmning udfører vi stående øvelser, hvor vi lægger vægt på styrke, balance og mobilitet. Siddende øvelser med fokus på smidiggørelse og styrke og dernæst liggende øvelser på gulv for ryg og mave. En god og grundig all-round lektion, hvor vi arbejder med både de store og små muskelgrupper. 

Vi runder timen af med grundig udstrækning, ved rolige og kontrollerede strækøvelser med henblik på smidiggørelse, både for at vedligeholde og for at øge bevægeligheden.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".



Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga - hatha (YGH)

Holdet for dig, der ønsker en dynamisk yogatime med fokus på at skabe styrke og stabilitet til kroppen. 

Der arbejdes en del med mave og ryg, med henblik på at få en god kropsholdning. I yoga arbejdes der meget med åndedrættet og du vil blive gjort opmærksom på dette undervejs i timen, for at få størst gevinst ud af stillingenerne. 

Der er mange fordele ved at udøve yoga. Udover en forbedring af din fysiske tilstand, er yoga også med til at styrke dig mentalt. Det kan b.la. forbedre din fokuserings - og koncentrationsevne og alt i alt skærpes din kropsbevidsthed. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (0)

Yoga - yin (YGY)

Holdet for dig, der ønsker den rolige yogatime, hvor der arbejdes med bindevævet, ledbånd og meridianbanerne, som løber ind og ud af organerne. 

Du bliver guidet ind i stillinger, som strækker kroppen og varigheden af disse er fra 3-5 min. Du får muligheden til at søge ind i et dybt afstressende sted, hvor sind og krop bare får plads til at være, regenerere og komme på fin plads igen.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".


Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates M/K mixhold (Pil)

Pilates er for dig, der ønsker at forbedre din kropsholdning gennem bevægelse uanset om du er begynder eller øvet. 

Vi gennemgår basis øvelser, hvor der lægges vægt på god teknik, korrekt holdning og vejrtrækning. Vi arbejder med hele kroppen og både med og uden redskaber. Alle øvelser bliver forklaret grundigt.

Husk at medbringe en træningsmåtte.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (1)