Sæson 2021-2022 30.08.2021  -  30.04.2022
Vejledning

Parkour begynder/let øvede (PK)

Dette hold er for dig, der er begynder/let øvet og som har mod på og lyst til at udfordre dig selv både psykisk og fysisk, når du dyrker idræt. 

Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmning inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner. De tricks og øvelser du lærer til parkour er nogle du kan bruge overalt, hvor du bevæger dig i din hverdag.

OBS: De dage vejret er til det, foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. I maj og juni måned kan træningen foregå på Teglgårdsgrunden (Melchiorsvej 13, 2920 Charlottenlund) og tidspunkt og dage kan være anderledes. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (2)

Spring rutinerede (Rut)

Dette er et hold for gymnaster der har gået til springgymnastik i flere år. På dette hold skal man kunne de grundlæggende øvelser i forvejen, da fokus vil være på springøvelser. 

Der trænes videre på de indøvede momenter og springserie på airtrack araber-flik, tempoflik, flik-salto, kraft-salto, salto serie mv. Diverse spring på pegasus og trampolin salto, salto-skrue i trampolin.

Bemærk venligst at holdene er inddelt efter aldersgrupper. Foreningen tager forbehold for at kunne flytte et medlem til et andet hold, hvis instruktørerne finder der nødvendigt.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".



Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour øvede/rutinerede (PK)

Dette hold er for dig, der er øvet/rutineret.

Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmning inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner. De tricks og øvelser du lærer til parkour, er nogle du kan bruge overalt, hvor du bevæger dig i din hverdag.

OBS: De dage vejret er til det foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. I maj og juni måned kan træningen foregå på Teglgårdsgrunden ,og tidspunkt og dage kan være anderledes.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (2)

Yoga - hatha (YGH)

Holdet for dig, der ønsker en dynamisk yogatime med fokus på at skabe styrke og stabilitet til kroppen. 

Der arbejdes en del med mave og ryg, med henblik på at få en god kropsholdning. I yoga arbejdes der meget med åndedrættet og du vil blive gjort opmærksom på dette undervejs i timen, for at få størst gevinst ud af stillingenerne. 

Der er mange fordele ved at udøve yoga. Udover en forbedring af din fysiske tilstand, er yoga også med til at styrke dig mentalt. Det kan b.la. forbedre din fokuserings - og koncentrationsevne og alt i alt skærpes din kropsbevidsthed. 

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga - yin (YGY)

Holdet for dig, der ønsker den rolige yogatime, hvor der arbejdes med bindevævet, ledbånd og meridianbanerne, som løber ind og ud af organerne. 

Du bliver guidet ind i stillinger, som strækker kroppen og varigheden af disse er fra 3-5 min. Du får muligheden til at søge ind i et dybt afstressende sted, hvor sind og krop bare får plads til at være, regenerere og komme på fin plads igen.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".


Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates M/K mixhold (Pil)

Pilates er for dig, der ønsker at forbedre din kropsholdning gennem bevægelse uanset om du er begynder eller øvet. 

Vi gennemgår basis øvelser, hvor der lægges vægt på god teknik, korrekt holdning og vejrtrækning. Vi arbejder med hele kroppen og både med og uden redskaber. Alle øvelser bliver forklaret grundigt.

Husk at medbringe en træningsmåtte.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold".

Tilmeld/Læs mere - (1)