Sæson 2019-2020 15.08.2019  -  26.04.2020
Vejledning

Voksen/barn (BH)
(Drenge/piger 2-3 år)
Aktivitet og bevægelse gennem leg. Som forældre er I aktive medspillere i undervisningen, hvor der er fokus på struktur, glæde og aktivitetsniveau.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Puslinge (Pus)
(Drenge/piger 4-5 år)
Gennem kreativ bevægelse og fantasi-lege til musik og sjove øvelser med små og store redskaber øves motorik og koordination på højt aktivitetsniveau.
Det er et krav, at barnet kan deltage i undervisning uden en forœldre, da forældre ikke har adgang til salen når der undervises.
Hvis barnet kræver hjælp til toiletbesøg, er det en betingelse at en forælder/voksen er tilstede uden for salen, da instruktøren ikke har tidsressourcer til at hjælpe med dette. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (3)

Parkour begynder/let øvede (PK)
(Drenge og piger 9-12år)
Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmingen inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner.  De dage vejret er til det foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. De tricks og øvelser du lærer til parkour er nogen du kan bruge overalt hvor du bevæger dig i din hverdag.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Minispring (Mini)
Drenge/piger (5-6 år)
Minispring er for de børn som er motiveret for at lœre springgymnastik, eller allerede har kendskab til gymnastik enten gennem deltagelse på puslingehold eller et lignende hold. . Gennem kreativ bevægelse og sjove øvelser med små og store redskaber øves motorik og koordination på højt aktivitetsniveau.
Det er en forudsætning at barnet er fyldt 5 år ved sæsonstart.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (3)

Spring begynder (SP)
(Drenge / piger. Bemærk at holdene er inddelt efter aldersgrupper)
For dig som har lyst til at gå til springgymnastik, også selvom du aldrig har prøvet det før. 
Der trænes håndstand, vejrmøller, araberspring, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin. På dette hold bør man kunne lave en kolbøtte og en vejrmølle, samt stiftet bekendskab med håndstand (stå på hænder).
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Spring let øvede (Let)
(Drenge / piger: Let øvede hold er inddelt i to aldersgrupperne: 7-9 år / 9-14 år).
Gymnasten skal have gået på andre begynder springhold inden opstart. Gymnasten skal kunne lave vejrmølle og stå på hænder op ad væggen. Kan gymnasten ikke dette bør man vælge et decideret begynderhold eller minispringhold.
Der trænes fritstående håndstande (vending og rulninger), vejrmøller, araber, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin.
 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Spring øvede (Øv)

(Drenge / piger. Holdene er inddelt i aldersgrupperne: 8-10 år / 9-11 år).
Der trænes videre på de indøvede momenter fritstående håndstande (vending og rulninger), araber, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin. På dette hold skal man kunne de grundlæggende øvelser i forvejen, da fokus vil være på springøvelser.

Foreningen tager sig forbehold til at flytte et medlem til et andet hold, hvis instruktørerne finder der nødvendigt.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Spring rutinerede (Rut)

(Drenge / piger 11+).
Der trænes videre på de indøvede momenter fritstående håndstande (vending og rulninger), araber, kraftspring på måtte og airtrack, samt diverse spring på hest, plint og trampolin. På dette hold skal man kunne de grundlæggende øvelser i forvejen, da fokus vil være på springøvelser.

Dette er typisk et hold for gymnaster der har gået til springgymnastik i flere år og der tages forbehold for at flytte et medlem til et andet hold, hvis instruktørerne finder der nødvendigt.


Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Dans (Dans)
(Drenge/Piger. Bemærk at holdene er inddelt efter aldersgrupper)
Kan du lide at danse? Elsker du musik? Og har du altid haft en lille rytmisk dansemus inden i dig?
Danseholdet er for de drenge og piger i alderen 8-10 år, der har lyst til at bevæge kroppen inden for forskellige dansestilarter. Vi kommer til at bevæge os inden for bl.a. Hiphop, MGP og en god blanding for både drenge og piger
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Parkour øvede (PK)
(Drenge og piger 9-12år)
Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmingen inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner. De dage vejret er til det foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. De tricks og øvelser du lærer til parkour er nogen du kan bruge overalt hvor du bevæger dig i din hverdag.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour øvede/rutinerede (PK)
(Drenge og piger 11+)
Til træningen lœgges der stor vœgt på grundig opvarmingen inden der skal hoppes, klatres og laves masser af tricks. Undervisningen vil blive sammensat af gymnastik- og parkourredskaber til udfordrende træningsbaner. De dage vejret er til det foregår træningen udenfor, hvor mure, gelændre og trapper bliver de oplagte træningsstationer. De tricks og øvelser du lærer til parkour er nogen du kan bruge overalt hvor du bevæger dig i din hverdag.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mixhold M/K (Mix)

Mixhold M/K

Vi varmer op og fortsætter med stående øvelser, hvor vi lægger vægt på styrke, balance og mobilitet. Siddende øvelser med fokus på styrke og bevægelighed og dernæst liggende øvelser på gulv for ryg og mave. Vi slutter timen med udstrækning. en god all-round lektion.

For tilmelding klik på "Tilmelding" øverst på hjemmesiden, find det ønskede hold og klik "Tilmeld - se hold"
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Motion og balance (MB)
Motion og balance M/K
Intensiv træning på mindre hold. Efter grundig opvarmning udfører vi stående styrke øvelser for arme og ryg. En god gennemarbejdning af de store muskelgrupper. Derefter træner vi forskellige balanceøvelser med fokus på styrke og stabilitet. Ved at arbejde langsomt og grundigt med de små muskelgrupper forbedrer vi både holdning og balance. Siddende træner vi mobilitet og styrke, dernæst liggende øvelser for mave og ryg og ben.
En god all-round lektion. Vi runder timen af med grundig udstrækning. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Passivt medlemsskab (PM)

Passivt medlemsskab giver dig stemmeret på foreningens generalforsamling.

Derudover vil du som passivt medlem også modtage en mail før offentligheden ved sæsonstart og derigennem have mulighed for at tilmelde dig hold på lige fod med aktive medlemmer ved efterfølgende sæson.
Det ved sige hvis man var registreret passivt medlem i sæsonen 2015-2016, vil man have mulighed for at tilmelde sig i sæson 2016-2017 på lige fod med aktive medlemmer i samme sæson.
 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga - hatha (YGH)
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Yoga - yin (YGY)
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Pilates M/K mixhold (Pil)
Pilates for unge/voksne over 18 år.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Unge yoga (UYG)

Unge yoga er rettet til dig, som ønsker at opleve en større kropsbevidsthed, og ikke mindst, lære at bruge åndedrættet, så du kan skabe ro og fokus, til dit indre.

( En god ting at kunne, fx til eksamenstid )

Du bliver guidet ind i stillinger som både styrker og strækker din krop.

Du vil smage på kunsten, at meditere.

Som regel indeholder timen, en god lang afspænding.

Kom frisk, og lær din krop bedre at kende, i samklang med andre unge.

Normal 0 false false false DA X-NONE X-NONE
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)